- Szczegóły
- Weronika Mazurek - pedagog szkolny
- Kategoria: Akademia rodzica
- Odsłony: 4780
Sukcesem trwałej i konstruktywnej relacji jest zbudowanie solidnych fundamentów akceptacji i zrozumienia. W natłoku codziennych obowiązków, często zapominamy o ważnych elementach pozytywnej komunikacji. Warto sobie o nich przypominać i pielęgnować je w codziennym kontakcie rodzic-dziecko.
- Szczegóły
- Weronika Mazurek - pedagog szkolny
- Kategoria: Akademia rodzica
- Odsłony: 1001
Zachęcamy do przeczytania artykułu Weroniki Kuszyk na temat stosowania klapsów w wychowaniu dzieci. Artykuł został opublikowany przez portal dzieci są ważne.
- Szczegóły
- Weronika Mazurek - pedagog szkolny
- Kategoria: Akademia rodzica
- Odsłony: 3923
- Szczegóły
- Weronika Mazurek - pedagog szkolny
- Kategoria: Akademia rodzica
- Odsłony: 6610
Przez pierwsze siedem lat życia dzieci uczą się odbierania wszystkimi zmysłami bodźców pochodzących ze swojego ciała, jak i otoczenia. Każda wykonywana przez nie czynność, jak pierwszy kontakt z rodzicami tuż po porodzie, spacer w parku w słoneczny dzień bądź próby poruszania się po podłodze, dostarcza im informacji, które w przyszłości wpłyną na ich umiejętności uczenia się, a także funkcjonowania w grupie rówieśników w szkole. Jeśli proces integracji układów zmysłów jest zaburzony, pojawiają się problemy w rozwoju psychoruchowym dziecka, uczeniu się oraz w zachowaniu. Dzieci z zaburzoną integracją sensoryczną będą rozwijały się „nierówno” – część ich układu nerwowego funkcjonuje bowiem w sposób zaburzony lub nieprawidłowy, podczas gdy inne obszary działają poprawnie. W związku z tym wielu rodziców może nie zdawać sobie sprawy z tego, że zachowanie ich dziecka czy kłopoty z nauką są skutkiem zaburzeń neurologicznych, nad którymi nie jest ono w stanie zapanować.
Zapraszamy do artykułu Marty Trzeciak.
- Szczegóły
- Weronika Mazurek - pedagog szkolny
- Kategoria: Akademia rodzica
- Odsłony: 940
Apel dziecka do rodzica - ku refleksji.
Strona 1 z 4
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- 3
- 4
- Następny artykuł
- koniec